Periodontoloji (Diş Eti Hastalıkları)

Diş Taşı Temizliği (Detertraj)
Bakteri plağının dişler üzerinde sertleşmesiyle oluşan sarı veya kahverengimsi rengi ile diş üzerinde fark edilebilen diş taşlarını temizleme uygulamasıdır.

Küretaj
Tedavide iltihapların tamamen temizlenmesi amaçlanır. Çünkü iltihap yayılan ciddi bir sorundur. Diş kökleri gereği kadar açılarak temizlendikten sonra tekrar yapıştırılır. Bu şekilde ciddi iltihaplardan kurtulmak mümkündür. Küretaj tedavisi bir ameliyat değildir. Daha basit bir uygulamadır. Diş kökü yüzeyindeki sorunlar kolay bir yöntemle giderilir.

Flap Operasyonu Nedir? Nasıl Yapılır?
Bu cerrahi yaklaşım aç, gör, temizle, kapat esasına dayanır. Kapalı kök debridmanı ile tamamen ortadan kaldırılamıyan 6-7 mmlik cepler, bu ceplerin oluşturduğu rezervuarların içindeki birikintiler, kök üzerine yapışmış mikrop yuvası diş eti altı taşları ve biyofilmler, lokal anestezi altında zarif bir şekilde çok az kaldırılan diş etinin, yıkanıp temizlenip, yeni yerlerine çok ince dikişlerle dikilmesiyle yapılır. Operasyon sonrası rahattır, estetik görüntüde minimum sıkıntı olur, maksimum temiz ortam sağlanır.

Olması gerekenden kalın ya da uzun dokulara, ileride daha büyük sorunlara sebep olmaması adına müdahale edilmesi gerekir. Frenektomi, frenulum dokusunun alınması işlemine verilen isimdir. Frenektomi son teknolojik cihazlar sayesinde kolay ve kısa sürelidir. Bölgeye lokal anestezi uygulanır, kişi herhangi bir ağrı hissetmez.

Diş eti çekilmesi yaygın bir diş problemidir. Her yaşta insanda gözlenebilir. Çoğu insan diş etlerinde çekilme olduğunu fark etmeyebilir, çünkü diş eti çekilmesi yavaş yavaş gerçekleşir. Diş eti çekilmesi farklı nedenlere bağlı olarak oluşabilir. Bu problemin tedavisi altta yatan etmene bağlı olduğundan diş eti çekilmesinden şüpheleniyorsanız, vakit geçirmeden bir diş hekimine başvurmanız gerekmektedir.

Diş Eti Çekilmesinin Belirtileri Nelerdir?
Diş eti çekilmesinin ilk belirtisi genellikle dişlerde hissedilen hassasiyettir. Bunun haricinde diş eti çekilmesinin belirtileri aşağıdaki gibi sıralanabilir:
• Diş etlerinde, diş fırçalarken ya da normal zamanlarda görülen kanama
• Sert yiyecekler yerken (elma, armut gibi) gözlenen kanama
• Dişin normalden daha uzun gözükmesi
• Diş etlerinde gözlenen kızarıklık veya şişkinlik

Kuron Diş Uzatma
Daha güzel bir gülüşe sahip olmanız için yapılan muayene sonrasında diş hekiminiz tarafından tercih edilebilecek diş estetiği yöntemlerinden biri de kuron diş uzatma oluyor. Bu yöntem çoğunlukla gülüş esnasında üst dişlerin üzerinde diş etlerinin çok fazla görüldüğü hastalarda tercih ediliyor. Bununla birlikte dişlerin diş eti hizasında kırıldığı zamanlarda da devreye kuron diş uzatma tekniği girebiliyor. Son yıllarda daha fazla uygulanmaya başlanan bu işlem hasta için gayet konforlu bir süreç eşliğinde tamamlanmaktadır.

Gingivektomi
Diş eti dokusunun cerrahi olarak uzaklaştırılması işlemidir.

Gingivoplasti
Diş çevresindeki sağlıklı dişeti dokularının şekillendirilmesidir.