Pedodonti (Çocuk Diş Hekimliği)

Flor Uygulaması Nedir?
Flor, dişin yapısında kimyasal bağ kurup çürüğe karşı direnci artıran bir elementtir. Jel kıvamındaki floru dişlere lokal olarak tatbik etmek suretiyle yüksek konsantrasyondaki florun minenin yapısını güçlendirmesi esasına dayanmaktadır.

Fissür Örtücü
Diş yüzeyindeki bu girinti ve oyukların tamamını örten bir materyaldir. Bu olaya da fissür örtücü uygulaması diyoruz. Fissür bir nevi diş aşısıdır. Çünkü çürük oluşumunu önlenmesi açısından son derece kolay, ağrısız uygulanan bir işlemdir.

Amputasyon
Özellikle çocukların süt dişlerinde ilerlemiş çürük kavitelerinde kanal tedavisi yerine uygulama yapılan dişin kuron kısmında ki pulpa ve çürük dokusu çıkartarak, uygun olan tedavi edici dolgu maddeleriyle kapatılması işlemine amputasyon denir.

Çocuklarda kullanılan bir yöntemdir. Çeşitli nedenlerle süt dişi kaybı meydana gelir. Yeri boş kalan diş zemini çevresine tutucu adı verilen nesne yerleştirilir. Böylece yandaki dişlerin boşluğa kayması engellenmiş olur.