Endodonti(Kök Kanal Tedavileri)

Kök Kanal Tedavisi
Hem hekim hem de hasta açısından sabır ve özveri gerektiren bir tedavidir. Hekiminiz gerekli gördüğü durumda tedavi öncesi işlem yapılacak diş ve çevresine anestezi uygular.

Kanal Tedavisi
İşlem sırasında, sinir ve diş özü (pulpa) alınır, dişin iç kısmı temizlenir ve ardından doldurulur.

Fiber Post Uygulaması
Kanal tedavisi yapılmış dişte; eğer sağlam duvar kalmamışsa veya yetersizse, kök kanalı içine fiber bir çubuk yerleştirilmesi işlemidir. Bu yerleştirilen çubuk ile kökten destek sağlanır ve bu desteğin üzerine sağlam bir dolgu yapılır.

Bu işlem; kanal tedavisinin başarısız olduğu, sorunu çözmediği durumlarda uygulanır. Yenilenme tedavisinde ilk olarak dişin kron kısmındaki dolgu kaldırılır ve kök kanallarına ulaşılır.

İleri derecede soğuk sıcak hassasiyeti kendiliğinden başlayan ve uzun süren ağrı, gece uykusundan uyandıran ağrı belirtiler arasındadır. Fakat çok şiddetli olmayan ve uzun sürmeyen ağrı durumunda derin çürük temizlenerek “kuafaj” adı verilen, dişin pulpa dokusunu koruyarak yapılan dolgu işlemi uygulanır.